Darovacia zmluva

Vzor darovacej zmluvy bol aktualizovaný dňa 11.5.2010. Obsah darovacej zmluvy slúži na informatívne účely, pre bližšiu špecifikáciu odporúčame, aby ste si nechali vypracovať darovaciu zmluvu poverenou osobou alebo nás za týmto účelom kontaktovali. Odporúčame navštíviť aj wikipedia - darovacia zmluva.

(1) Darovacou zmluvou darca niečo bezplatne prenecháva alebo sľubuje obdarovanému a ten dar alebo sľub prijíma.
(2) Darovacia zmluva musí byť písomná, ak je predmetom daru nehnuteľnosť, a pri hnuteľnej veci, ak nedôjde k odovzdaniu a prevzatiu veci pri darovaní.
(3) Neplatná je darovacia zmluva, podľa ktorej sa má plniť až po darcovej smrti.

Vzor
DAROVACIA ZMLUVA

uzatvorená v zmysle § 628 a nasl. Občianskeho zákonníka medzi zmluvnými stranami:

darcovia: Roman Sloboda, rod. ....................

trvale bytom: ...........................

r. č.: .................. (uvádza sa, pokiaľ je predmetom daru nehnuteľnosť)

dátum narodenia:................. (uvádza sa, pokiaľ je predmetom daru nehnuteľnosť)

štátny občan SR

rodinný stav: ................

a manželka

Magdaléna Slobodová, rod. Herzová

trvale bytom: .............................

r. č.: ................... (uvádza sa, pokiaľ je predmetom daru nehnuteľnosť)

dátum narodenia: ................... (uvádza sa, pokiaľ je predmetom daru nehnuteľnosť)

štátna občianka SR

rodinný stav: vydatá

(ďalej spolu len „darcovia“)

a

obdarovaný: Roman Sloboda, rod. .................

trvale bytom: .................................

r. č.: .................... (uvádza sa, pokiaľ je predmetom daru nehnuteľnosť)

dátum narodenia: ..................... (uvádza sa, pokiaľ je predmetom daru nehnuteľnosť)

štátny občan SR

rodinný stav: slobodný

(ďalej len „obdarovaný“ a spolu s darcami ďalej len „zmluvné strany“)

sa dohodli na uzatvorení tejto darovacej zmluvy:

Článok l
Predmet zmluvy

1) Predmetom darovacej zmluvy sú nehnuteľnosti v bezpodielovom spoluvlastníctve darcov:

a) dom, súpisné číslo ......., postavený na parcele č. ....... – druh pozemku – zastavaná plocha a záhrada,

b) pozemku, parcela č. ....... o výmere ....... m2, druh pozemku – zastavaná plocha a záhrada, nachádzajúcich sa v katastrálnom území ..........., okres ..........., obec .........., zapísané na liste vlastníctva č. ........, vedeného na Katastrálnom úrade v ......., Správa katastra ......... (ďalej aj „nehnuteľnosti“).

2) Nehnuteľnosti, ktoré sú predmetom darovania sú v bezpodielovom spoluvlastníctve darcov.

Článok II

Obdarovaný vyhlasuje, že pred uzavretím tejto zmluvy sa oboznámil so stavom nehnuteľností a ich stav mu je dobre známy.

Článok III
Darovanie

1) Darcovia darujú nehnuteľnosti špecifikované v článku I tejto zmluvy svojmu synovi – obdarovanému. Obdarovaný tento dar s vďakou prijíma.

2) Obdarovaný si je vedomý toho, že darcovia sa môžu domáhať vrátenia daru, ak by sa obdarovaný k nim alebo k členom ich rodiny správal tak, že by tým hrubo porušoval dobré mravy.

 

Článok IV
Právne záruky

Darcovia sa zaručujú, že:

a) nehnuteľnosti sa nachádzajú v ich bezpodielovom spoluvlastníctve,

b) sú oprávnení s nehnuteľnosťami plne disponovať,

c) na nehnuteľnostiach neviaznu žiadne záložné práva, akékoľvek iné ťarchy, akékoľvek práva tretích osôb, vrátane vecných bremien, nájomných práv a iných práv, nie sú a nebudú urobené žiadne opatrenia a kroky zo strany darcov k zriadeniu takýchto práv k nehnuteľnostiam,

d) na nehnuteľnosti neboli uplatnené žiadne nároky podľa osobitných právnych predpisov,

e) bezpodielové spoluvlastníctvo darcov k nehnuteľnostiam nie je nijako ovplyvnené žiadnou dohodou s treťou stranou,

f) vykonajú všetky kroky a vyvinú maximálne úsilie nevyhnutné na to, aby obdarovaný nadobudol vlastnícke právo k nehnuteľnostiam.

Článok V
Nadobudnutie vlastníctva

1) Zmluvné strany sa dohodli, že návrh na vklad vlastníckeho práva v prospech obdarovaného na základe tejto zmluvy podajú na Katastrálny úrad v ........., Správu katastra .........., bezodkladne po podpise tejto zmluvy.

2) Zmluvné strany berú na vedomie, že podpísaním tejto zmluvy sú svojimi zmluvnými prejavmi viazané až do rozhodnutia Katastrálneho úradu v ........., Správy katastra ......... o povolení alebo zamietnutí vkladu vlastníckeho práva do katastra nehnuteľností.

3) Zmluvné strany berú na vedomie, že vlastnícke právo k nehnuteľnostiam, vymedzeným v čl. I, nadobudne obdarovaný až vkladom do katastra nehnuteľností vedeného Katastrálnym úradom v ..........., Správou katastra ...............

Článok VI
Záverečné ustanovenia

1) Účastníci podpisom tejto zmluvy potvrdzujú, že sú oprávnení s jej predmetom disponovať bez obmedzenia, právny úkon je urobený v predpísanej forme, prejavy vôle sú hodnoverné, dostatočne zrozumiteľné a ich zmluvná voľnosť nie je ničím obmedzená.

2) Zmluvné strany vyhlasujú, že si zmluvu pozorne prečítali, jej obsahu porozumeli a bez výhrad s ňou súhlasia, na znak čoho ju vlastnoručne podpisujú.

3) Táto zmluva je vyhotovená v štyroch (4) rovnopisoch v slovenskom jazyku. Dve (2) vyhotovenia zmluvy sa priložia k návrhu na vklad na Katastrálny úrad v ............, Správu katastra ...........,  jedno (1) vyhotovenie obdržia darcovia a jedno (1) vyhotovenie obdrží obdarovaný.

4) Táto zmluva môže byť zmenená a doplnená formou písomných dodatkov k nej. Dodatky sa podľa poradia číslujú, označujú dátumom a podpisom oboch zmluvných strán.

V Bratislave dňa ...................

 

darcovia: _______________________                               obdarovaný: ___________________

 

návrat na homepage
právnik

Odporúčame: Pokiaľ máte otázku ohľadom tejto zmluvy, uveďte ju do komentára a my Vám ju zodpovieme.

 

Komentárov 

 
# dotaz na detailyeva kaktusova 2010-05-04 01:07
keď chcem darovať byt synovi,musí byť priložený aj znalecký posudok?
 
 
# RE: dotaz na detailyLucia 2010-05-04 10:13
Nie, nemusí. Je to len na Vás, či si znalecký posudok vyhotoviť necháte alebo nie (pre Vašu potrebu).

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# RE: Darovacia zmluvastanka 2010-05-08 15:05
Dobrý deň,
I.otázka : sestra sa pri dedičskom konaní(rok 2006) zriekla majetku po otcovi pretože sa o neho nestarala a nekomunikovala s ním, v súčastnosti chce svoje rozhodnutie zmeniť a robí si na majetok (byt) nárok. Má šancu uspieť ? Ako sa môžem chrániť ja ?
II:otázka Svokra daroval byt manželovi darovacou zmluvou, v akých prípadoch može dar žiadať späť ? Ked byt predáme, jej nárok na vrátenie zanikne ?
Dakujem
 
 
# RE: RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-05-10 09:40
Dobrý deň,
I.: Odmietnutie dedičstva sa musí stať ústnym vyhlásením na súde alebo písomným vyhlásením jemu zaslaným, bez výhrad alebo podmienok. V takom prípade vyhlásenie o odmietnutí dedičstva nemožno odvolať, t.j. dedič odmieta dedičstvo a vzdáva sa nároku naň, pričom tento svoj úkon už nemôže vziať späť.
II.: Darca môže žiadať vrátenie daru, ak sa obdarovaný správa k nemu alebo členom jeho rodiny tak, že tým hrubo porušuje dobré mravy. Toto právo darcu sa premlčí v trojročnej premlčacej dobe, ktorá začína plynúť odo dňa, keď darca mohol právo uplatniť po prvý raz. Uvedené právo darcu nezaniká, len sa premlčuje, t.j. v tejto premlčacej dobe môže darca žiadať o vrátenie daru obdarovaného, pokiaľ preukáže podmienku neúctivého správania sa obdarovaného podľa prvej vety tohto odseku.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluvaJán 2010-05-12 10:42
Dobrý deň.
Otec chce darovať svoj majetok deťom. Jeho manželka a naša matka zomrela len nedávno a tak ešte nebolo dedičske konanie. Môže otec darovať svoj podiel majetku ktorý je v bezpodielovom spoluvlastnictv e so zomrelou matkou aj ked nebolo ešte dedičske konanie ?
Ďakujem
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-12 13:07
Dobrý deň,
je potrebné, aby najskôr prebehlo dedičské konanie, nakoľko na základe neho sa Váš otec z bezpodielového spoluvlastníka stane podielovým spoluvlastníkom majetku, teda môže následne svoj spoluvlastnícky podiel darovať alebo akokoľvek inak s ním nakladať.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluvaTamas 2010-05-12 11:18
Dobrý deň !

Darovacia zmluva sa môže uskutočniť aj medzi bratmi ?

Ďakujem za odpveď !
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-12 13:02
Samozrejme áno.
 
 
# Darovacia zmluvaMonika D. 2010-05-14 01:58
Dobry den, chcem sa spytat, ci moze matka ako jedina vlastnicka /vdova/ ako darca jednou darovacou zmluvou darovat svoje urcite pozemky dvom synom ako obdarovani v poradi ako 1/ jeden syn a poradi ako 2/druhy syn.Dakujem. Monika
 
 
# RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-05-14 10:44
Dobrý deň,
áno, môže. V zmluve sa uvedie obdarovaný v 1. rade a obdarovaný v 2. rade, v predmete zmluvy sa uvedú nehnuteľnosti, o ktoré sa jedná, pričom následne u oboch darcov zvlášť sa špecifikuje, ktoré nehnuteľnosti ten - ktorý predmetnou darovacou zmluvou nadobudne do vlastníctva.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# Darovanie bytuMaria 2010-05-14 09:24
Dobry den,

chcem sa spytat, ake dokumenty su potrebne este prilozit k darovacej zmluvy, ktora sa tyka darovania bytu v panelovom dome, v ktorom su spolocne priestory, je tam spolocenstvo vlastnikov...Vraj su tam potrebne aj dalsie dokumenty potvrdene z bytoveho podniku...Vopred dakujem za odpoved.Maria
 
 
# RE: Darovanie bytuLucia 2010-05-14 10:49
Dobrý deň,
neviem o tom, že by v danom prípade bolo potrebné k darovacej zmluve priložiť ešte nejaké zvláštne dokumenty. Odporúčam informovať sa na príslušnej správe katastra nehnuteľností, ktorá bude rozhodovať o vklade (podľa miesta nehnuteľnosti).

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# Darovacia zmluvaĽudovít Krúžek 2010-05-14 18:33
Dobrý deň
Vážená pani JuDr. Povecová
Zaujímala by ma situácia, keď syn /potencionálny darca - a dlžník /by mal darovať svojej matke podiel na majetku. Chcem spýtať na:
Článok III
Darovanie
2) Obdarovaný si je vedomý toho, že darcovia sa môžu domáhať vrátenia daru, ak by sa obdarovaný k nim alebo k členom ich rodiny správal tak, že by tým hrubo porušoval dobré mravy.
---- dá sa táto stať vynechať,treba vypracovať následnú zmluvu o vzdaní sa nárokov, či zapracovať túto klauzulu do darovacej zmluvy? Poprípade riešiť to kúpno-predajnou zmluvou.----------
Za poskytnutú informáciu vopred ďakujem.
Krúžek
 
 
# RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-05-17 08:36
Dobrý deň,
Vami citovaná stať je uvedená v zákone, takže aj keby ste ju zo zmluvy vynechali, nič to nemení na samotnom práve darcu domáhať sa vrátenia daru za uvedených podmienok. V prípade, že nechcete, aby toto ustanovenie platilo, je potrebné riešiť problematiku iným spôsobom, napr. aj kúpnou zmluvou.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluvaMarketa 2010-05-17 11:17
Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať. Dnes som mala súdne pojednávanie ohľadom dedičstva po zosnulom otcovi (rok 2000), týka sa to nehnuteľnosti, ktorú som zdedila spolu s dvoma sestrami. Stará mama tam má doživotné právo bývania a nechce nám umožniť vstup na pozemok. Dnes na súde vytiahla darovaciu zmluvu, ktorá nie je nikde evidovaná, ani na katastri. Chcem sa spýtať, či je zmluva platná, keď nikto nič o nej nevie. Sudkyňa povedala, že darovacia zmluvaje viac ako list vlastníctva, kde figurujeme my (tri sestry) a na darovacej zmluve figuruje stará mama, že je vlastníkom 1/2 nehnuteľnosti, ale na liste vlastníctva sme my tri sestry ako vlastníčky (každá vlastní 1/3) a stará mama má len doživotné právo bývania. Chcem sa spýtať, či je darovacia zmluva platná, keď nie je uvedená na katastri. Vopred Vám ďakujem za odpoveď
 
 
# RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-05-17 15:41
Dobrý deň,
na Váš dotaz nie je možné na základe poskytnutých údajov jednoznačne odpovedať, nakoľko viaceré súvislosti nie sú zrejmé. Na platnosť a účinnosť samotnej zmluvy nie je potrebné, aby bola evidovaná v katastri (keby bola, bol by daný údaj uvedený aj na liste vlastníctva), ani že o nej "nikto" nevedel. Otázne je, s kým a kedy bola údajná darovacia zmluva uzavretá, a prečo sa na jej základe nepodal návrh na vklad do katastra. O tom, či zmluva je platná, môže rozhodnúť na návrh súd- pokiaľ by sa nejednalo o absolútnu neplatnosť. Okrem iného, návrh na vklad do katastra je potrebné podať do 3 rokov od uzavretia zmluvy.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# RE: Darovacia zmluvaMaria 2010-05-18 09:32
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či sa dá darovať byt, aby bolo na ňom priamo uvalené vecné bremeno pri darovaní, alebo sa to musí robiť samostatne, najskôr sa urobí darovanie bytu a potom po zavkladovaní sa požiada o uvalenie vecného bremena na tento byt. Mne chce moja teta darovať byt na ktorom má byť vecné bremeno doživotného užívania pre moju mamu.Za odpoveď ďakujem
 
 
# Darovacia zmluvaMarína 2010-05-19 21:23
Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať, keď mi rodičia darovali byt, ale ja som ho nezapísala na katastry, na koľko som tam mala nedoplatok, tak je možné, že darovacia zmluva prepadla?alebo má ešte niaku hodnotu?ak bola darovacia listina vydaná v roku 2005?
 
 
# RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-05-20 15:03
Dobrý deň,
návrh na vklad do katastra je potrebné podať do 3 rokov od uzavretia zmluvy, inak platí, že strany od zmluvy odstúpili. Takže v prípade, že Vaša zmluva bola podpísaná v roku 2005 a chcete podať návrh na vklad na kataster, mali by ste uzatvoriť novú zmluvu.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# Darovacia zmluvaMiso 2010-05-20 18:12
Dobrý deň, jedna staršia pani mi chce darovať záhradu, ktorú nadobudla kúpou pred cca dvoma rokmi. Na kúpno predajnej zmluve a na liste vlastníctva figuruje len manželka ako jediný vlastník, avšak záhradu nadobudla počas pretrvávajúceho manželstva. Tohoto času je manžel vo výkone trestu. Je potrebné, aby v tomto prípade na darovacej zmluve figuroval aj manžel ako darca alebo postačuje, ak v nej bude vystupovať len manželka a či v takomto prípade prejde tento vklad cez kataster??? Dakujem velmi pekne za skorú odpoveď!
 
 
# RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-05-21 08:53
Dobrý deň,
podstatný je údaj na liste vlastníctva, teda na darovacej zmluve vystupuje ten, kto je zapísaný ako vlastník predmetnej nehnuteľnosti na liste vlastníctva v príslušnom katastri. Neviem, za akých okolností došlo k samotnému nadobudnutiu vlastníctva spomínanou dámou, ani prečo v tomto vzťahu nevystupoval jej manžel, pokiaľ ešte boli manželmi, takže teoreticky by bolo možné napadnúť obe zmluvy žalobou o ich neplatnosť, ale dokiaľ sa tak nestane, resp. nerozhodol by o tom právoplatne súd, platí stav, aký je zapísaný na liste vlastníctva k dňu podania návrhu na vklad vlastníckeho práva do katastra.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluvaSlávka 2010-05-20 18:13
dobrý deň chcela by som sa spýtať svokrovci darovali rodinný dom môjmu manželovi s tým že môžu v tomto dome dožiť.tento dom sme si teraz komplet prerobili už je cena omnoho vyššia. môj manžel má ešte dvoch bratov a počula som že pri dedičstve sa táto zmluva môže napadnuť tým aby sme vyplatili každemu bratovi podiel .moja otázka znie musí sa vyplatiť podiel z domu a z akej ceny z tej pred prerobením alebo z tej ceny ktorá je až pri dedičstve??? za odpoved vám pekne dakujem
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-21 08:58
Dobrý deň,
v prípade dedenia nemusíte nikoho vyplácať- rieši sa to tak, že pri dedení zo zákona (teda pokiaľ poručiteľ nezanechal závet) sa dedičovi do jeho podielu započíta to, čo za života od poručiteľa bezplatne dostal, pričom pre posúdenie výšky daru je vždy rozhodujúca jeho hodnota v čase, keď k darovaniu došlo.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovanie bytuMiroslav 2010-05-23 15:44
CHCEM SA OPYTAT,OTEC DAROVAL BYT SVOJEJ DCERE,MOJEJ MANZELKE ASI PRED 10 ROKMI S BREMENOM DOZIVOTNEHO BEZPLATNEHO UZIVANIA TOHTO BYTU.MY SME MANZELIA UZ 24 ROKOV,V TOM BYTE MAM TRVALE BYDLISKO OD SVADBY.JE VLATNICKA TOHO BYTU LEN ONA ALEBO AJ JA.DAKUJEM
 
 
# RE: darovanie bytuLucia 2010-05-24 08:15
Dobrý deň,
pozrite si list vlastníctva k predmetnému bytu, kto je na ňom uvedený ako vlastník. Je možné, že to bude len Vaša manželka, nakoľko veci získané darovaním nepatria do bezpodielového spoluvlastníctv a manželov. Trvalé bydlisko má len evidenčný charakter, nevypovedá nič o samotnom vlastníctve nehnuteľnosti.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# radamarian malcek 2010-05-23 15:59
Dobry den prajem chcel by som sa opytat chcem darovat dom dcere a je nan zobrany uver cize aj zalozne pravo v banke a bude pokracovat v splacani uveru a sme rozvedeni ja som dom zdedil po rodicoch a vyplacal som sestry z domu a byvalej manzelke som dal stvrtku domu len koli tomu aby mohla zobrat na seba uver lebo mne ako zivnostnikovy uver nedali potom sme sa rozviedli a ja splacam uver a ona nebyva v tom dome ma narok na ciastku s toho domu a v akych percentach? Ked ja platim uver a dom som jej dal kupnou zmluvou. Ako by som mal postupovat? dakujem vopred za odpoved.
 
 
# RE: radaLucia 2010-05-24 08:29
Dobrý deň,
v prvom rade je podstatné, kto je vlastníkom daného domu v zmysle listu vlastníctva- ten s ním môže ďalej nakladať (z Vášho dopytu to nie je zrejmé). Nehnuteľnosť je možné darovať aj so zriadeným záložným právom- tam je potom podstatná dohoda zmluvných strán v spolupráci s bankou, u ktorej záložné právo zriadené, ako si túto záležitosť vysporiadajú.
Vysporiadanie medzi manželmi po rozvode je buď vecou dohody manželov, alebo do 3 rokov je možné riešiť spor súdnou cestou (návrh o vysporiadanie bezpodielového spoluvlastníctv a manželov)- pokiaľ sa tak nestane, platí, že hnuteľné veci si manželia vyporiadali podľa stavu, v akom každý z nich veci výlučne ako vlastník používa, o nehnuteľných veciach platí, že sú v podielovom spoluvlastníctv e a podiely oboch spoluvlastníkov sú rovnaké.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluva-rodinny domcekzuzana slaba 2010-05-24 07:57
Dobry den, potrebovala by som poradit. Mam dve otazky: prva - Existuje rodinny dom so zahradou, ktoreho podielovými spoluvlastníkmi o podiele 1/2 su matka a syn. Matka je len spoluvlastnik uvedenych nehnutelnosti,p ricom v dome zije len syn s rodinou. Syn s manzelkou k tomuto domu pristavil pristavbu na vlastne naklady, kedy samozrejme doslo k zmene vymery rodinneho domu(zastavanej plochy z 348 na 408 m2 na ukor zahrady( z 200 na 140m2). Vo vypise z katastra nehnutelnosti je ale uvedene, ze vlastnikmi nehnutelnosti v pozmenenom stave, teda po pristavbe (408 a 140m2) su matka aj syn. Pristavba je legalna s platnym stavebnym povolenim,stave bnik-syn. Vo vypise z listu vlastnictva v casti C TARCHY su este Ine udaje a to: Ziadost pol. 17/91,194/92. Datumovo to sedi s realizaciou pristavby . Matka chce svoju 1/2 synovi darovat. Ake vymery domu a zahrady sa musia uviest v darovacej zmluve? Pôvodne-pred pristavbou, ale sucasne, take ake su uvedene na vypise z listu vlastnictva?
A druha otazocka- Mozu byt obdarovanými syn s mazelkou, ktorí tento dar dostanu do bezpodieloveho spoluvlastnictv a manzelov? Dakujem. Zuzana
 
 
# RE: darovacia zmluva-rodinny domcekLucia 2010-05-24 08:39
Dobrý deň,
podstatný je údaj uvedený na liste vlastníctva k predmetnej nehnuteľnosti. Pokiaľ aktuálny stav nesúhlasí so stavom zapísaným v katastri nehnuteľností, je potrebné informovať o tom príslušnú správu katastra so žiadosťou o vykonanie zmeny, resp. nápravy v zmysle priložených podkladov. V zmluve je potrebné uviesť údaje v zmysle platného listu vlastníctva, nakoľko kataster skúma skutočnosti uvedené v predloženej zmluve porovnaním so skutočnosťami uvedenými v liste vlastníctva v jeho databáze.
Obdarovanými môžu byť syn s manželkou- v tom prípade bude v ich bezpodielovom spoluvlastníctv e len tá prevádzaná 1/2, druhá 1/2 bude naďalej vo vlastníctve, resp. spoluvlastníctv e syna. Pokiaľ by bol obdarovaný len syn, nadobudne celú nehnuteľnosť do svojho výlučného vlastníctva.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluva-rodinny domcekzuzana 2010-05-24 10:17
Velmi pekne dakujem za odpoved.

Dovolim si polozit este jednu otazku -je moznost namiesto darovacej zmluvy vyhotovit kupno-predajnu zmluvu , v ktorej sa 1/2 rodinneho domu odpreda za symbolicku sumu, povodzme 33 Eur. Je takato zmluva nejakym spôsobom napadnutelna?

Dakujem
 
 
# RE: darovacia zmluva-rodinny domcekLucia 2010-05-24 15:51
Samozrejme to môžete namiesto darovania riešiť kúpou, avšak v prípade Vami uvádzanej kúpnej zmluvy s cenou 33 Eur by táto bola napadnuteľná z dôvodu rozporu so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Jednalo by sa však o relatívnu neplatnosť, t.j. ten, kto by bol takým úkonom dotknutý, by sa musel jeho neplatnosti dovolať v premlčacej lehote do 3 rokov od vykonania daného úkonu. Ak sa ten, kto bol úkonom dotknutý, relatívnej neplatnosti nedovolá, cena platí a zmluvné strany musia plniť podľa zmluvy.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Darovacia zmluva - bytMonika 2010-05-24 12:26
Dobrý deň
Vážená pani JuDr. Povecová
Zaujímala by ma situácia, ja som vlastníkom bytu a nadobudla som ho ešte pred manželstvom. Manžel si ide zobrať hypotekárny úver v banke,kde sa musi zaručiť bytom. A moja otázka znie: Keď chcem prepísať byt,kde som len ja vlastníkom na manžela z dôvodu rozvodu, môžem to riešiť cez darovaciu zmluvu aj keď bude naň zobraný ten úver?
Ďakujem vopred za odpoveď
 
 
# RE: Darovacia zmluva - bytLucia 2010-05-24 15:59
Dobrý deň,
z Vášho dopytu neviem posúdiť, o čo presne Vám ide. Pri rozvode sa neprepisujú majetky akokoľvek- vykonáva sa síce vyporiadanie, avšak jedná sa o bezpodielové spoluvlastníctv o manželov, t.j. majetok, ktorý manželia spolu nadobudli počas manželstva. Nie je mi preto jasné, prečo by ste mali prepisovať byt z dôvodu rozvodu na manžela, keď ste jeho výlučnou vlastníčkou, ale samozrejme urobiť to môžete, len s tým rozvod nemá nič spoločné. Pri prevode nehnuteľnosti je úver a jeho ďalšie riešenie vecou dohody zmluvných strán v súčinnosti s bankou.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluvazuzana 2010-05-25 09:29
Mozu sa v jednom navrhu na vklad do katastra zmenit vlastnicke pomery domu, kedy 1/2 domu vlastnil syn a 1/2 mama a to tak,ze mama svoju polovicu daruje synovi s manzelkou do bezpodieloveho vlastnictva manzelov a zaroven syn svoju polovicu tiez daruje mazelke do bezpodieloveho vlastnictva manzelov. Takze sa títo manzelia stanu jej spolocnými bezpodielovými vlastnikmi. Je v tomto pripade nutné zaplatit dvojnasobny poplatok (2 kolky) alebo sa to da poriesit jednym navrhom na vklad do katastra s jednym kolkom. Musi byt zaroven vyhotvena darovacia zmluva, kedy syn-manzel daruje svoju cast manzelke do bezpodieloveho vlastnictva, alebo staci nejaka pisomna dohada.Musi byt klasicky uradne overena?
Dakujem.
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-25 09:55
Mama môže darovať svoju časť nehnuteľnosti obom manželom do ich bezpodielového spoluvlastníctv a manželov, avšak syn nemôže svoju časť darovať manželke do bezpodielového spoluvlastníctv a manželov, môže jej túto svoju časť darovať len do podielového spoluvlastníctv a.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# darovacia zmluvajanasitarova 2010-05-25 11:26
Dobry den Chcela by som sa spytat druh mojej matky mi chce darovat pozemok či môžeme použiť hore uvedenú darovaciu zmluvu a či potrebujeme zvlášť vklad do katastra ?
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-25 16:14
Dobrý deň,
áno, môžete použiť vyššie uvedený vzor zmluvy, pričom darcom bude vlastník predmetnej nehnuteľnosti zapísaný na liste vlastníctva (vo vzore sú darcami manželia ako bezpodieloví spoluvlastníci nehnuteľnosti, tým pádom by sa upravili aj články, v ktorých sa spomína bezpodielové spoluvlastníctv o manželov). Na základe podpísanej zmluvy s osvedčeným podpisom darcu / darcov podáte následne návrh na vklad vlastníckeho práva do príslušného katastra nehnuteľností.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovacia zmluvagizka 2010-05-25 11:48
Dobry den!Potrebovala by som poradit.mama je vlastnikom rod.domu. spoluvl.podiel 1/3(ma este dvoch surodencov aj oni su vlastnikmy 1/3).takze, mama darovala svoj podiel synovi v roku 1997,synovi sa narodil syn a chce jemu darovat preto lebo ma problemy a nechce aby exekutor zobral dom.aj mama suhlasila s tym ze vnuk bol obdarovany,a tu znie otazka ze obdarovany moze maloletemu darovat jeho 1/3 podiel,alebo ako to je?za odpoved velmi dakujem.
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-25 16:20
Dobrý deň,
darovať môže ten, kto je uvedený na liste vlastníctva k predmetnej nehnuteľnosti, a ten podiel, ktorý mu patrí. Pokiaľ chce rodič darovať nehnuteľnosť alebo jej časť svojmu maloletému dieťaťu, je potrebné, aby toto dieťa bolo pri takom úkone zastúpené- pri podpise zmluvy ho zastupuje buď druhý rodič (matka) ako jeho zákonný zástupca, pokiaľ len prvý rodič (otec) je darcom. Keď sú rodičia bezpodielovými spoluvlastníkmi , dieťa musí byť zastúpené kolíznym opatrovníkom. Podpísaná zmluva sa následne predloží súdu, ktorý musí tento úkon schváliť, a až potom sa môže podať návrh na vklad do katastra nehnuteľností.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovacia zmluvakristina 2010-05-25 15:40
Dobrý deň,moji rodičia darovali byt mne a mojej sestre,ja v tom byte nebývam,ale bývajú tam rodičia a sestra s priateľom...chcela by som sa spýtať,ako to bude,keď už tu rodičia nebudú,či sa može stať aj niečo také,že mi nevyplatí moju polovicu bytu,nakoľko jej úver nedajú,má už 40 rokov.Ďakujem za odpoveď
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-25 16:23
Dobrý deň,
keď rodičia umrú, prebehne dedičské konanie, ktoré sa bude týkať majetku rodičov ako poručiteľov, takže ak vlastníkmi bytu nie sú Vaši rodičia, tento byt nebude predmetom dedičského konania. Ako si so sestrou vysporiadate svoje spoluvlastnícke podiely, je už na vás.

S pozdravom

Povecová
 
 
# opätovne darovanieerika takacova 2010-05-25 15:47
Dobrý deň pani doktorka,
chcela by som sa spýtať či je možné aby moja mama, ktorá je výlučnou vlastníčkou nehnutelnosti darovala mne dcére túto nehnutelnosť, na ktorej je však vecné bremeno vo forme doživotného užívania tejto nehnutelnosti starými rodičmi. Moja mama dostala túto predmetnú nehnuteľnosť tiež darovaním za ich doopatrovanie.Veľmi pekne ďakujem vopred za pomoc.
 
 
# RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-05-25 16:26
Dobrý deň,
je to možné- daruje Vám predmetnú nehnuteľnosť aj s vecným bremenom.

S pozdravom

Povecová
 
 
# vratenie darumaria 2010-05-26 10:06
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať, či je možné žiadať darovaný pozemok späť,ak je už v tomto čase na ňom postavený rodinný dom.Pozemok bol darovaný ako záhrada, bez inž.sietí a bez stavby. Ďakujem za skorú odpoveď.
 
 
# RE: vratenie daruLucia 2010-05-26 16:26
Dobrý deň
áno, po splnení podmienky, že obdarovaný sa správa k darcovi alebo členom jeho rodiny tak, že tým hrubo porušuje dobré mravy.

S pozdravom

*Povecov
 
 
# darovanie nehnutelnostiA.Z. 2010-05-26 13:32
Dobry den,

2 tety, ktore vlastnia dom v podielovom vlastnictve, chcu mne a mojim 3 surodencom darovat dom.
Musi byt v zmluve uvedene, v akych podieloch my styria tento dom dostaneme alebo nie? Alebo jednoducho budeme vystupovat ako obdarovani, bez uvedenia podielov - teda mozeme dostat dom "spolocne" a potom si to v buducnosti rozdelit? Brat je este neplnolety, moze byt obdarovanym?
Co vsetko sa musi predlozit na kataster?
Dakuejm za odpoved.
 
 
# RE: darovanie nehnutelnostiLucia 2010-05-26 16:30
Dobrý deň,
áno, v zmluve musia byť uvedené jednotlivé podiely, ktoré darcovia darujú jednotlivým obdarovaným. V prípade darovania maloletému viď vyššie komentár "RE: darovacia zmluva — Lucia 2010-05-25 16:20".
Na kataster sa predkladá samotná darovacia zmluva s osvedčenými podpismi darcov (matrikou alebo notárom) v 2 vyhotoveniach, návrh na vklad, teda na zapísanie vlastníckeho práva k nehnuteľnosti, a kolok za konanie v hodnote 66,- Eur.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Darovanie s bremenomMarek 2010-05-26 14:19
Dobrý deň
môže matka darovať dcére dom, ktorý je zaťažený hypotékou, ktorú brala dcéra s manželom a hypotéku splácajú a súhlasia s týmto pokračovať?
aké je výška poplatkov pri darovaní a za čo všetko sa platí?
Ďakujem za odpoveď
 
 
# RE: Darovanie s bremenomLucia 2010-05-26 16:37
Dobrý deň,
áno, môže, s tým, že v zmluve bude uvedené predmetné záložné právo, ktoré je zapísané na liste vlastníctva, ako ťarcha, ktorá sa tým nemení, a tiež že zmluvné strany sú si vedomé daného stavu. Predtým ale odporúčam ešte informovať sa v príslušnej banke, či nebude mať k danému postupu nejaké výhrady, resp. prekonzultovať vec s touto bankou. Platí sa za overenie podpis darcu, resp. darcov (podľa toho, či to bude vykonávať matrika alebo notár), plus kolok za konanie na katastri 66,- Eur.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Darovanie bytumarek 2010-05-26 19:56
Dobry den, chcel by som sa spytat, blizka pribuzna by mi chcela darovat byt, je to starsia osoba, a neviem, co vsetko potrebujem k vybaveniu potrebnych nalezitosti. Takisto sa chcem spytat, ci je mozne si v tejto veci vybavit aj plnu moc, aby som mohol vsetko povybavovat sam. A este mam jednu otazku, ci je darovacia zmluva platna aj po smrti osoby, ktora mi chce tento byt darovat, teda ak nadobudla ucinnost este za jej zivota.
 
 
# RE: Darovanie bytuLucia 2010-05-27 16:27
Dobrý deň,
odpovede na Vaše otázky sú už uvedené v predchádzajúcic h komentároch, tak v krátkosti- darovacia zmluva vo dvoch vyhotoveniach s overenými podpismi darcu pre kataster (plus po jednom vyhotovení pre zmluvné strany), návrh na vklad vlastníckeho práva do katastra a kolok za konanie vo výške 66,- Eur. Plnú moc nepotrebujete- podpísať zmluvu musí darca pred príslušným orgánom (notár alebo matrika) pre overenie podpisu, a návrh na vklad môžete podať aj sám, ak si to takto dohodnete v zmluve. Pri darovaní musí byť darca na žive, aby zmluva bola platná a účinná, pričom účinnosť nadobúda rozhodnutím katastra o povolení vkladu vlastníckeho práva, na základe čoho obdarovaný nadobudne vlastnícke právo.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Kupa bytuMartin 2010-05-26 20:01
Dobry den prajem

kupil som byt od pani ktora je vlastnikom tohto bytu. Ona byt nadobudla darovacou zmluvou od svojej mamy s tym ze ju zaopatruje. V darovacej zmluve je jeden bod ze v pripade nesplnenia tejto podmienky ma narok na vratenie daru. Moze sa mi stat ze jej mama si bude narokovat byt pri nesplneni tychto podmienok odo mna ked uz budem mat tento byt v osobnom vlastnictve?

Dakujem za odpoved
S pozdravom
Martin
 
 
# RE: Kupa bytuLucia 2010-05-27 16:34
Dobrý deň,
neviem, ako je postavená zmluva, resp. obe zmluvy, ale vrátenie daru môže darca žiadať od obdarovaného, za splnenia určitých podmienok, teda ak by sa tak stalo, žalovaný by bol obdarovaný, pričom daná situácia by sa samozrejme mohla dotknúť aj Vás. S tým by sa už vysporiadal súd v konkrétnom konaní.

S pozdravom

Povecová
 
 
# zmluvazuzana 2010-05-27 06:34
Dobrý deň.
Poradíte mi prosim Vás, či može byt takto formulovaná veta:

Darca je výlučným vlastníkom spoluvlastnícke ho podielu nehnuteľností o podiele ½ - pozemkov a stavby nachádzajúcich sa v katastrálnom území xxxxx , zapísaných v katastri nehnuteľností vedenom Správou katastra xxxxx na liste vlastníctva č.xxxx a to:

alebo je správnejšie
Darca je podielovým spoluvlastníkom nehnutelností-pozemkov a stavby o podiele 1/2 nachazajúcich sa v k.ú......

a v prípade tejto vety:

Darca touto zmluvou bezplatne prenecháva svojmu synovi a jeho manželke - obdarovaným predmet darovania tak ako je špecifikované v čl. I tejto zmluvy do bezpodieloveho spoluvlastníctv a manželov

je nutné uviesť aj podiel (ak je uvedný v predmete zmluvy, čl.I) a spomenúť bezpodielové spoluvlastníctv o manželov, ak sú obdarovanými manželia?

Je/nie je podmienkou v darovacej zmluve popísať nehnuteľnosti, ktore sú predmetom darovania- napr. rodinný dom dvojpodlažný so sedlovou strechou... atď.

Za radu vopred ďakujem.
 
 
# RE: zmluvaLucia 2010-05-27 16:43
Dobrý deň,
je potrebné zvlášť špecifikovať nehnuteľnosť ako pozemok a zvlášť nehnuteľnosť ako stavbu, s uvedením čísla parcely, výmery, spoluvlastnícke ho podielu a pod. (§ 42 ods. 2 písm. c) zákona č. 162/1995 Zb. katastrálny zákon). V prípade bezpodielového spoluvlastníctv a manželov sa uvádza podiel 1/1. Či a ako darovanú nehnuteľnosť budete popisovať, je na Vás, podstatné je, aby bola nehnuteľnosť špecifikovaná v zmysle listu vlastníctva a ustanovení zákona.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovacia zmluvaVeronika 2010-05-27 13:39
Dobry den,

chcela by som Vas poprosit o radu ohladom darovacej zmluvy. Na rodicovsky dom sme s manzelom nadstavovali. Kedze dom je vo vylucnom vlastnictve mojej matky,stavebne povolenie a vsetko ostatne okolo stavby bezalo pod jej menom, ale teraz by sme chceli, aby sa to nadstavovane podlazie prepisalo na nas, cize na manzela a na mna. Mozeme to vyriesit formou darovacej zmluvy? Staci v zmluve uviest, ze sa jedna o nadzemne podlazie vo vymere xxx? Pozemok a ostatne casti domu by zostali vo vlastnictve mojej matky.
Dakujem Vam za odpoved.
S pozdravom Veronika
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-27 16:45
Dobrý deň,
podstatné je, ako máte nehnuteľnosti zapísané na liste vlastníctva. Odporúčam informovať sa na príslušnom katastrálnom úrade, ktorý by o veci rozhodoval.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovacia zmluvasonic 2010-05-27 21:04
Dobry den,chcem sa Vas spytat,ci je lepsie darovaciu zmluvu zverit notarovi,advoka tovi,alebo staci len stiahnut z netu,vyplnit,zo brat s navrhom na kataster?
Chcem darovat 1/3 nehnutelnosti,k toru vlastnim ,ale po manzelstve by to preslo do bezpodieloveho vlastnictva,je takyto postup vyhodny,alebo mam to nechat v podielovom vlastnictve?
 
 
# RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-28 13:16
Dobrý deň,
spôsob uzatvorenia zmluvy je na Vás, podstatné je, aby obsahovala všetky potrebné náležitosti. Avšak aj v prípade, že by v nej niečo chýbalo alebo bolo vadné, kataster Vás v konaní o povolení vkladu vlastníckeho práva vyzve na odstránenie nedostatkov v určitej lehote, takže svoj návrh môžete opraviť.
Na Vašu druhú otázku neviem odpovedať, pretože mi nie je zrejmé, na koho chcete prevádzať spoluvlastnícke právo, resp. čo s tým má spoločné manželstvo.

S pozdravom

Povecová
 
 
# RE: RE: darovacia zmluvasonic 2010-05-28 19:54
momentalne je dom na mojom mene,ale chcel by som 1/3 prepisat darovacou zmluvou zatial na priatelku ,kedze v nom byvame spolu a prispieva na uver a casom,ked sa zoberieme by to preslo do bezpodieloveho.
 
 
# RE: RE: RE: darovacia zmluvaLucia 2010-05-31 15:27
V bezpodielovom spoluvlastníctv e manželov je všetko, čo nadobudli manželia za trvania manželstva (s výnimkou určitých vecí podľa zákona), takže vo Vašom prípade by ste Vy boli vlastníkom nehnuteľnosti o spoluvlastnícko m podiele 2/3 a Vaša priateľka vlastníkom o spoluvlastnícko m podiele 1/3, a takto by to ostalo aj po uzatvorení manželstva.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovacia zmluva - vyplatenieZuzana 2010-05-28 07:22
Rodičia vlastnia veľký dom, je nás 5 súrodencov, z toho dvaja by sme mali zostať bývať v tom dome, je dvojgeneračný, sú tam v pláne dva samostatné vchody. Otec chce nehnuteľnosť napísať na oboch. Je to možné? Dá sa to v jednej zmluve, alebo musí byť v dvoch? Moja druhá otázka je, ďalší traja súrodenci sa zriekli vyplatenia z domu, ale ja by som to mala najradšej na papieri, lebo plánujeme investovať do domu a nechcem, aby po rokoch pýtali od nás peniaze, keď bude mať nehnuteľnosť zase inú hodnotu. Akým spôsobom by sme to mohli vyriešiť?
 
 
# RE: darovacia zmluva - vyplatenieLucia 2010-05-28 13:10
Dobrý deň,
najskôr je nutné, aby skutočný stav nehnuteľnosti zodpovedal stavu zapísanému na príslušnom liste vlastníctva, následne je možné riešiť prevody vlastníckeho práva alebo spoluvlastnícky ch podielov k tejto nehnuteľnosti, k čomu bude postačovať jedna zmluva. Druhú otázku môžete vyriešiť aj priamo v konkrétnej zmluve, alebo samostatným písomným prehlásením.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovacia zmluva - vecné bremenoAgata Vaškova 2010-05-28 11:50
Dobrý den,mám takuto otázku. Manžel dostal dom od svojho otca darovacou zmluvou s vecným bremenom - doživotia uživania prízemia domu a v starobe a chorobe ho zaopatrit. Odmieta sa podielat na platkach spojených s uživaním domu / kurenie ,voda, elektrina/.Ohradzuje sa tým, že mi ho mame do smrti zaopatrit, čo ja si myslím, že slovičko zaopatrit je niečo uplne iné ako platit jeho zivotné náklady. Akým sposobom by sme to mohli vyriešit?
 
 
# RE: darovacia zmluva - vecné bremenoLucia 2010-05-28 13:06
Dobrý deň,
v zmysle príslušných zákonných ustanovení "pokiaľ sa účastníci nedohodli inak, je ten, kto je na základe práva zodpovedajúceho vecnému bremenu oprávnený užívať cudziu vec, povinný znášať primerane náklady na jej zachovanie a opravy; ak však vec užíva aj jej vlastník, je povinný tieto náklady znášať podľa miery spoluužívania." Pokiaľ ste sa teda v zmluve nedohodli inak, a ten, kto je oprávnený z vecného bremena, odmieta podieľať sa na primeraných nákladoch v súvislosti s užívaním veci / nehnuteľnosti, pričom nie je možné dospieť k dohode, môžete si svoje právo uplatniť súdnou cestou.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovanie zalozenej nehnutelnostirenata kubicova 2010-05-31 10:44
Dobry den,

mam otazku: Matka chce dcere darovat byt, na ktory je uz zriadene zalozne pravo v prospech banky, u ktorej dcera - buduca obdarovana, cerpala hypotekarny uver. Zalozne pravo by malo zostat zachovane, dcera je zaroven aj jedinou dedickou matky a matka je vyhradnym vlastnikom bytu. Je v takomto pripade mozne postupovat formou darovacej zmluvy a treba na vklad do katastra suhlas banky?

Velmi pekne dakujem!
 
 
# RE: darovanie zalozenej nehnutelnostiLucia 2010-05-31 15:31
Dobrý deň,
áno, je možné previesť vlastnícke právo k bytu darovacou zmluvou, v ktorej sa vysporiadate tiež s otázkou záložného práva, t.j. že táto ťarcha ostáva zachovaná. Na vklad do katastra v tomto prípade nie je potrebný súhlas banky, ale odporúčam danú problematiku s predmetnou bankou predtým ešte prekonzultovať, aby ste si boli istí, že banka nebude mať žiadne výhrady.

S pozdravom

Povecová
 
 
# RE: Darovacia zmluvaMilada 2010-06-01 07:18
Žiadam o radu.Včera t.j. 31.5.2010 sa skončilo dedičské konanie po manželovi. Dedila manželka, dcéra a syn. Manželka z nehnuteľnosti získala svoj podiel, dcéra 2/3 bytu a syna z bytu vyplatili. Manželka a dcéra chce darovať nehnuteľnosť vnukovi (synovi). Chem vedieť, či už teraz je možné, napísať darovaciu listinu nehnuteľnosti, ak len včera prebehlo dedičské konanie a vlastníčky (manželka a dcéra) ešte nie sú zapísané v LV. Musí sa čakať, kým prebehne zápis do LV (čo je zhruba 30 dní), alebo môžu darovať nehnuiteľnosť okamžite? Ďakujem za radu.
 
 
# RE: RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-06-01 16:29
Dobrý deň,
najskôr je potrebné vykonať v katastri zápis v zmysle dedičského konania, následne môžete s nehnuteľnosťou ďalej disponovať, nakoľko pri zápise vlastníckeho práva do príslušného katastra sa vychádza z aktuálneho stavu, zapísaného na liste vlastníctva v katastri k dňu vykonania úkonu.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Darovacia zmluva+kúpna zmluvaIlavská Jana 2010-06-01 09:29
Chcela by som Vás poprasiť o radu:
Sme dvaja súrodenci.Rodičia sa rozhodli, že dajú rodinný dom bratovi-1/2 domu formou kúpnej zmluvy a 1/2 domu formou darovacej zmluvy so zriadením vecného bremena.Len akosi zabudli na mňa.O tomto spôsobe som sa dozvedela náhodne, keď som sa pozrela na kataster a zistila som, že vlastníkom celého rodinného domu je brat.Neviem či je to správne, lebo mne to vychádza, že som zostala akoby vydedená a nebola som oboznámená s týmto ich zámerom.Ako sa môžem proti tomuto postupu brániť.
 
 
# RE: Darovacia zmluva+kúpna zmluvaLucia 2010-06-01 16:37
Dobrý deň,
vlastník môže so svojou vecou nakladať podľa svojej úvahy, takže s rozhodnutím Vašich rodičov už nič neurobíte, akurát si to s nimi môžete vydiskutovať. Avšak v prípade dedičského konania zo zákona sa dedičovi do jeho podielu započíta to, čo za života poručiteľa od neho bezplatne dostal, t.j. predmetnú skutočnosť budete môcť napadnúť, resp. použiť, až v dedičskom konaní.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Daň z darovaniaMartina 2010-06-01 15:25
Dobrý deň, chcela som sa opýtať, či sa pri darovaní nehnuteľnosti resp. pozemku platí daň. Ak áno, koľko. Dakujem. Pekný deň.
 
 
# RE: Daň z darovaniaLucia 2010-06-01 16:24
Dobrý deň,
nie neplatí.

S pozdravom

Povecová
 
 
# darovacia zmluvazolo 2010-06-02 12:34
Dobry den!Poprosim o radu.mam rozostavany rod.dom s hypotekou.na list vlastnictva som ja a moja priatelka spoluvl.podiel mame obidvaja 1/2.mozem svoj podiel darovat svojej priatelke spolu s tarchou bez toho ze nekonzultujem s bankou,alebo najprv bankou treba dohodnut.(ona plati hypoteku),alebo mame spolu syna 5.mesacny jemu mozem darovat?Dakujem za odpoved.
 
 
# RE: Darovacia zmluvaLucia 2010-06-03 15:05
Dobrý deň,
v danom prípade je potrebné konzultovať vec najprv s bankou, tá sa k tomu vyjadruje. V prípade darovania nehnuteľnosti maloletému viď komentár vyššie: "RE: darovacia zmluva — Lucia 2010-05-25 16:20".

S pozdravom

Povecová
 
Posledné komentáre
  • Dobrý deň, je možné aj tento prípad riešiť zmluvou...
    03.06.10 15:10
  • Dobrý deň, v danom prípade je potrebné konzultovať...
    03.06.10 15:05
  • Uvedená problematika presahuje rámec jednoduchých ...
    03.06.10 14:59