Nájomná zmluva, zmluva o prenájme

Vzor nájomnej zmluvy alebo inak zmluvy o prenájme bol aktualizovaný dňa 11.5.2010. Obsah nájomnej zmluvy slúži na informatívne účely, pre bližšiu špecifikáciu odporúčame, aby ste si nechali vypracovať nájomnú zmluvu poverenou osobou alebo nás kontaktovali prostredníctvom on-line formuláru.

vzor
Nájomná zmluva

uzatvorená podľa § 663 a nasl. Občianskeho zákonníka

prenajímateľ: Milena Nováková, rod. Hrabovská
trvale bytom: .............................

(ďalej aj ako „prenajímateľ“)

a

nájomca: Peter Krátky
trvale bytom: ...........................

(ďalej aj ako „nájomca“)

sa dohodli na uzatvorení zmluvy o nájme bytu za týchto podmienok:


Článok I
Predmet nájmu

Prenajímateľ sa zaväzuje prenechať nájomcovi do užívania 2–izbový byt číslo 8, ktorý sa nachádza na 3. nadzemnom podlaží v bytovom dome, súp. č. ............, na ul. ............. v Bratislave. Bytový dom je postavený na pozemku, parc. č.: .............., druh pozemku – zastavané plochy. Predmetné nehnuteľnosti sú zapísané na LV č........... , pre obec k. ú. ..........., obec Bratislava – m. č. ............, vedenom na Katastrálnom úrade v Bratislave, Správa katastra pre hlavné mesto SR Bratislava.

Článok II
Účel nájmu

1) Prenajímateľ prenecháva byt nájomcovi výlučne za účelom bývania.

2) Nájomca sa zaväzuje, že bude prenajatý byt využívať v súlade s dohodnutým účelom bývania. Porušenie tohto ustanovenia sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a zakladá právo prenajímateľa okamžite odstúpiť od zmluvy.

Článok III
Práva a povinnosti prenajímateľa

1) Prenajímateľ sa zaväzuje odovzdať byt nájomcovi do užívania v stave spôsobilom na dohodnuté užívanie. O odovzdaní a prevzatí bytu a o zariadení bytu spíšu zmluvné strany písomný protokol, ktorý bude pripojený k tejto zmluve ako jej príloha č. 1.

2) Prenajímateľ sa zaväzuje, že umožní nájomcovi nerušené užívanie bytu po celú dobu účinnosti tejto zmluvy.

3) Prenajímateľ je oprávnený vstúpiť do bytu za účelom vykonania kontroly, či ho nájomca užíva dohodnutým spôsobom, výlučne však za prítomnosti nájomcu po predchádzajúcom dohovore.

Prenajímateľ je oprávnený v prípade hroziacej škody vstúpiť do bytu, ktorý je predmetom nájmu za účelom vykonania opatrení potrebných na jej zamedzenie alebo zmenšenia jej následkov. Pre tento prípad bude mať k dispozícii jednu sadu kľúčov od uvedeného bytu, ktoré budú v obálke zapečatenej nájomcom.

4) Prenajímateľ je povinný v byte vykonať všetky opravy, ktoré nie je podľa tejto zmluvy povinný vykonať nájomca.

Článok IV
Práva a povinnosti nájomcu

1) Nájomca je povinný počínať si počas celej doby nájmu tak, aby nedochádzalo ku škodám na predmete nájmu. V prípade zavineného porušenia tejto povinnosti zodpovedá nájomca za vzniknutú škodu.

2) Nájomca sa zaväzuje, že bez súhlasu prenajímateľa nevykoná v byte žiadne stavebné zmeny.

3) V prípade skončenia doby nájmu je nájomca povinný vrátiť byt v stave, v akom bol prevzatý, s prihliadnutím na obvyklé opotrebovanie bytu a zariadenia v byte podľa protokolu spísaného pri preberaní bytu.

4) Zmeny v byte, ktoré nájomca vykonal so súhlasom prenajímateľa, nie je povinný po skončení doby nájmu uviesť do pôvodného stavu. Nájomca nemá nárok na náhradu nákladov spojených s takýmito zmenami.

5) Nájomca nie je oprávnený dať predmet nájmu do podnájmu tretej osobe bez predošlého písomného súhlasu prenajímateľa.

6) Nájomca sa zaväzuje udržiavať poriadok v byte a v bytovom dome a správať sa v súlade s dobrými mravmi a zásadami slušného susedského spolunažívania.

7) Nájomca sa zaväzuje vykonávať na svoje náklady drobné opravy v byte a na jeho zariadení súvisiace s ich užívaním a s bežnou údržbou. Drobnými opravami sa pre účely tejto zmluvy považujú opravy, ktorých náklady v jednotlivom prípade neprevyšujú sumu 33,- Eur. Nájomca nemá voči prenajímateľovi nárok na náhradu takto vynaložených nákladov.

8) Nájomca je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť prenajímateľovi nutnosť vykonania opráv, ktoré má uskutočniť prenajímateľ. Prenajímateľ sa zaväzuje do 15 dní začať s uskutočňovaním potrebnej opravy. Ak tieto opravy napriek oznámeniu nájomcu prenajímateľ neobstará v primeranej lehote, je oprávnený vykonať ich nájomca. Prenajímateľ je povinný nájomcovi uhradiť takto vynaložené náklady.

Článok V
Doba nájmu

Zmluvné strany sa dohodli, že nájom bytu sa uzatvára na dobu určitú, a to na dobu jedného roka.

Článok VI
Odovzdanie bytu

1) Prenajímateľ sa zaväzuje, že byt odovzdá do užívania nájomcovi najneskôr do 5 dní od podpisu tejto zmluvy.

2) Zmluvné strany sa dohodli, že o odovzdaní bytu spíšu protokol o odovzdaní a prevzatí, v ktorom uvedú najmä:

a) stav, v akom sa byt nachádza v čase jeho odovzdania,

b) zariadenie bytu a stav v akom sa nachádza,

c) iné skutočnosti, ktorých vyznačenie požaduje niektorá so zmluvných strán.

3) Prenajímateľ sa zaväzuje najneskôr v deň odovzdania bytu odovzdať nájomcovi jednu sadu kľúčov od bytu a od pivničnej kobky.

Článok VII
Nájomné

1) Nájomné za užívanie bytu je zmluvnými stranami dohodnuté vo výške 500,– € mesačne.
2) V nájomnom nie sú zahrnuté poplatky za odber studenej a teplej vody a poplatky za spotrebu elektrickej energie. Tieto poplatky hradí nájomca na základe odpočtu stavu jednotlivých meračov.
3) Zmluvné strany sa dohodli, že nájomca bude hradiť nájomné bezhotovostne, prevodom na účet prenajímateľa, č. účtu: ................... Nájomné je splatné mesačne vopred, najneskôr k 15. dňu príslušného mesiaca.
4) Nájomné za prvý mesiac nájmu uhradil nájomca v hotovosti do rúk prenajímateľa pri podpise tejto zmluvy, čo prenajímateľ potvrdzuje svojím podpisom.

Článok VIII
Skončenie nájmu

1) Nájomný pomer zaniká uplynutím doby, na ktorú bol dohodnutý.

2) Pred uplynutím dohodnutej doby nájmu možno nájomný vzťah ukončiť vzájomnou písomnou dohodou alebo okamžitým odstúpením od zmluvy jednou zo zmluvných strán pre podstatné porušenie zmluvy.

3) Prenajímateľ je oprávnený od zmluvy okamžite odstúpiť najmä ak:

a) nájomca je v omeškaní s dvoma alebo viacerými splátkami nájomného alebo v omeškaní s úhradou platieb za služby spojené s užívaním bytu,

b) nájomca užíva byt spôsobom, ktorý nie je v súlade s dohodnutým účelom nájmu,

c) nájomca hrubým spôsobom poruší domový poriadok,

d) nájomca dá byt do podnájmu, bez súhlasu prenajímateľa.

4) Nájomca je oprávnený od zmluvy okamžite odstúpiť najmä, ak predmet nájmu prestane byť spôsobilý na užívanie podľa dohodnutého účelu nájmu.

Článok IX
Záverečné ustanovenia

1) Zmena tejto zmluvy je možná len formou písomných dodatkov k nej. Dodatky sa podľa poradia číslujú a označia dátumom.

2) Práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré nie sú upravené touto zmluvou, sa spravujú príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka.

3) Táto zmluva nadobúda platnosť a účinnosť dňom jej podpisu oboma zmluvnými stranami.

4) Táto zmluva je vyhotovená v dvoch rovnopisoch, jeden pre nájomcu a jeden pre prenajímateľa.

5) Zmluvné strany vyhlasujú, že si túto zmluvu prečítali, jej obsahu porozumeli a na znak toho, že obsah tejto zmluvy zodpovedá ich skutočnej a slobodnej vôli, ju podpísali.

 

V Bratislave dňa ...................

 


prenajímateľ: ____________________                          nájomca: _______________________

 

návrat na homepage
právnik

Odporúčame: Pokiaľ máte otázku ohľadom tejto zmluvy, uveďte ju do komentára a my Vám ju zodpovieme.

 

Komentárov 

 
# Prenajom domuCierny 2010-05-03 09:36
Dobry den,
vlastnim rodinny dom a je na nom tarcha vo forme dozivotneho byvania mojho uja. Ujo je dlhodobo(viac nez 10rokov) nezamestnany a z dovodu, ze si neplatil inkaso, je dom uz asi 7 rokov bez vody, elektriny, atd. V dome okrem neho nikto nebyva a za tu dobu co vlastnim ten dom (10 rokov)dom len chatral. Ujo v nom i napriek tomu byva. Ujo stale spekuluje a momentalne chce zacat podnikat a dom chce prenajimat. Po predoslych skusenostiach mam vsak obavy mu hocico podpisat. Nechcem mat potom zbytocne problemy. Ale na druhu stranu ak ma seriozny zaujem o takyto druh podnikania a pomohlo by mu to, nechem mu v tom ani branit. Je mozne tuto situaciu nejako zmluvne podchytit tak, aby on prebral vsetku zodpovednost za vsetko a aby som ja s tym nemusel mat ziadne starosti a problemy? Chcel by som sa Vas este spytat ake su jeho prava, ked ma v dome dozivotne byvanie? Ake mne z toho vyplyvaju pripadne povinnosti?
Vdaka za radu,
pekny den,
Cierny
 
 
# RE: Prenajom domuLucia 2010-05-04 09:30
Dobrý deň,
napriek tomu, že ste vo Vašom dotaze položili viacero otázok a že problematika je trochu zložitejšia, pokúsim sa o stručnú odpoveď.
Situáciu je možné "zmluvne podchytiť" aj cez nájomnú zmluvu, kde Vy ako vlastník nehnuteľnosti by ste boli prenajímateľom a strýko nájomcom a kde by ste si vymedzili jednotlivé práva a povinnosti zmluvných strán, ako aj prípadnú zodpovednosť nájomcu. V danom prípade by sa ale jednalo o prenájom nebytových priestorov, ktoré by mali slúžiť účelu podnikania, čomu by bola prispôsobená tiež forma zmluvy.
Právo doživotného bývania znamená vecné bremeno, v rámci ktorého je základným právom strýka v danom dome doživotne bývať. Toto právo v sebe zahŕňa všetky činnosti s tým súvisiace- prípadne ak máte toto vecné bremeno upravené zmluvou, práva a povinností sa riadia týmto zmluvným vzťahom. Vašou povinnosťou je najmä strpieť dané vecné bremeno, t.j. bývanie strýka v dome, až dokiaľ vecné bremeno nezanikne.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# nájomná zmluvaMária Urbaníková 2010-05-03 17:29
Dobrý, prosím Vás o radu. Chcem napísať nájomnú zmluvu, ktorej predmetom je prenechať poschodie rodinného domu do užívania mojej dcére s rodinou. Dcéra študuje, jej manžel má veľmi nízky príjem a preto žiadajú o dávku v hmotnej núdzi. Môžem túto časť rodinného domu prenajať dcére bezplatne? Tiež ma zaujíma, či môže byť nájomná zmluva spísaná len medzi prenajímateľom a nájomncom alebo musí byť spísaná u notára.
Za Vašu odpoveď Vám veľmi prekne ďakujem a ostávam s pozdravom.
Mária Urbaníková
 
 
# RE: nájomná zmluvaLucia 2010-05-04 10:09
Dobrý deň,
nájomnú zmluvu môžete samozrejme spísať aj len medzi sebou, notár k tomu nie je potrebný. Jedným zo základných znakov nájomnej zmluvy je jej odplatnosť, t.j. prenechanie predmetu nájmu do užívania inej osobe (nájomcovi) za odplatu (nájomné), t.j. v zmluve by ste mali uviesť nejakú sumu ako nájomné (aspoň symbolickú).

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# prosila by som o vzor zmluvy na rod.dom ktory sa nachadza v spoločnom dvoremonika 2010-05-04 14:40
dobry den chcela by som vas poprosiť o vzor zmluvy,chcem da ť do prenajmu rod,dom ktorý sa nachadza v spoločnom dvore dakujem
 
 
# RE: prosila by som o vzor zmluvy na rod.dom ktory sa nachadza v spoločnom dvoreLucia 2010-05-05 09:35
Dobrý deň,
v danom prípade nedisponujeme vzorom zmluvy s náležitosťami, ktoré uvádzate, preto najvhodnejším riešením je konkrétna zmluva. Môžete nám na seba nechať kontakt a my sa Vám ozveme.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# vstup do izbyMonika 2010-05-04 21:44
Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať či prenajímateľ je povinný požiadať nájomcu aby mohol vstúpiť do jeho izby. Alebo má právo vstúpiť do izby hocikedy, bez prítomnosti toho daného nájomcu?
 
 
# RE: vstup do izbyLucia 2010-05-05 09:31
Dobrý deň,
pokiaľ uvedené nemajú prenajímateľ a nájomca upravené v nájomnej zmluve, potom je prenajímateľ oprávnený vstupovať do priestorov užívaných výlučne nájomcom len s jeho súhlasom, resp. v nevyhnutných prípadoch (napr. stav ohrozenia, urgentná potreba opravy niečoho a pod.) aj bez jeho súhlasu, no mal by nájomcu o tom vopred informovať, pokiaľ je to teda vzhľadom ku konkrétnej situácii možné.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# nájomná zmluva-výpoveďRenáta 2010-05-08 21:24
Dobrý deň, chcem sa spýtať, prečo vo vzore nájomnej zmluvy nie je uvedený spôsob skončenia nájmu - výpoveď a dohodnutá výpovedná doba. Ak to nie je v zmluve uvedené, platí zákon a výp.doba je 3 mesiace? Môžem si v zmluve dohodnúť aj výpovednú dobu kratšiu ako stanovuje zákon, teda 1-mesačnú alebo 2-mesačnú?
 
 
# RE: Nájomná zmluvaLucia 2010-05-10 09:22
Dobrý deň,
ustanovenie o výpovedi nie je povinnosťou uvádzať v zmluve, v tom prípade platí zákon, ktorý ustanovuje dĺžku výpovednej doby z nájmu bytu na 3 mesiace, pričom táto doba začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola nájomcovi doručená výpoveď. Prenajímateľ môže nájomcovi písomne určiť dlhšiu výpovednú lehotu. S kratšou výpovednou lehotou ako 3 mesiace zákon nepočíta, a pokiaľ by ste si dohodli lehotu kratšiu ako 3 mesiace, nájomca by mohol neplatnosť takej výpovede uplatniť na súde do troch mesiacov odo dňa doručenia výpovede.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# Označenie zmluvných stránRenáta 2010-05-10 11:00
Ďakujem za odpoveď týkajúcu sa výpovednej doby.
Ešte mám jednu otázku, v označení zmluvných strán vo vzore nájomnej zmluvy sú uvedené rodné čísla. Prosím Vás o uvedenie zákona, v ktorom je bližšie špecifikované označenie účastníkov zmlúv, nakoľko si myslím,že rodné čísla zmluvných strán sa uvádzajú len na kúpnych zmluvách- z dôvodu zápisu do katastra nehnuteľností. Rodné číslo je chránený údaj a taktiež v § 79 zák.č. 90/1963 Zb. sú ako náležitosti návrhu na súdne konanie pri FO napísané: meno, priezvisko, dátum narodenia a tel.kontakt, bydlisko, štátne občianstvo. Preto prosím o usmernenie a uvedenie zákona, ktorý bližšie špecifikuje označenie zmluvných strán v zmluvách. Vopred ďakujem za odpoveď. Renáta
 
 
# RE: Označenie zmluvných stránLucia 2010-05-10 11:22
Máte pravdu, v prípade nájomnej zmluvy nie je potrebné uvádzať rodné čísla zmluvných strán, aj keď to nie je ani zakázané, teda keď s tým účastníci súhlasia a dohodnú sa na tom, nie je to vadou zmluvy. V praxi zvyčajne prenajímatelia požadujú uviesť na zmluve aj rodné číslo nájomcu z dôvodu väčšej istoty, aj keď to nie je nevyhnutné a nikto Vás k tomu nemôže tiež nútiť. Zmluva uvedená na tejto stránke je len vzor, t.j. konkrétnu zmluvu si môžete prispôsobiť svojim potrebám.
 
 
# drobne opravy (cl.IV, bod 7) a doba neurcitazuzana 2010-05-11 10:42
dobry den,
davam do prenajmu byt v mojom vlastnictve a rada by som pouzila vasu najomnu zmluvu ako vzor, chcem sa vsak opytat, ci je správne, ze v zmluve ohladom drobnych oprav uvadzate sumu v mene SKK. co v pripade, ze chcem dat byt do prenajmu na dobu neurcitu? na co by som nemala zabudnut? velmi pekne dakujem za odpoved. pekny den, zuzana
 
 
# RE: drobne opravy (cl.IV, bod 7) a doba neurcitaLucia 2010-05-11 11:00
Dobrý deň,
v prvom rade vďaka za upozornenie ohľadom súm v SKK, budeme kontaktovať správcu a opravíme to- samozrejme sa jedná o menu EUR.
Pokiaľ máte v úmysle prenajať byt na dobu neurčitú, buď túto skutočnosť uvediete v zmluve alebo ju uvádzať nemusíte- vtedy sa predpokladá, že zmluva o nájme sa uzavrela na dobu neurčitú. V tom prípade platí zo zákona 3 mesačná výpovedná doba, ktorú môžete aj predĺžiť. Zároveň zo zákona vyplýva, v ktorých prípadoch je možné nájomnú zmluvu na dobu neurčitú vypovedať- nájom bytu je chránený, preto ak nedôjde k dohode, možno ho vypovedať len z dôvodov ustanovených v zákone. Z uvedeného dôvodu je preto pre prenajímateľa vhodnejšie uzatvoriť nájomnú zmluvu na dobu určitú, ktorej uplynutím nájom zaniká, pričom samozrejme dobu nájmu môžete následne opäť písomne predĺžiť.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# Nájomná zmluvaAndrea 2010-05-14 15:03
Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať, ako postupovať v prípade keď nájomca zomrie?
Ďakujem.
 
 
# RE: Nájomná zmluvaLucia 2010-05-17 08:19
Dobrý deň,
neviem, čo konkrétne máte na mysli, ale smrťou nájomcu platnosť a účinnosť predmetnej nájomnej zmluvy končí, teda končí aj nájomný vzťah.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# RE: RE: Nájomná zmluvaAndrea 2010-05-19 15:07
Ďakujem za odpoveď. Áno mala som na mysli platnosť a účinnosť nájomnej zmluvy.
 
 
# Platba za predĺženie nájomnej zmluvyMária 2010-05-16 12:19
Dobrý deň,chcela by som sa spýtať,či je nutné pri predĺžení nájomnej zmluvy za byt /jedná sa o obecný byt/ ,platiť ako za novú nájomnú zmluvu alebo stačí k pôvodnej zmluvu dať len dodatok a zaplatiť za ten dodatok.Jedná sa o to, že u nás sa každé tri roky prehodnocujú zmluvy a keď Vám ju predĺžia na ďaľsie 3 roky musíte platiť rovnakú sumu za vyhotovenie zmluvy ako keď Vám ešte len spracovali prvú nájomnú zmluvu. Ďakujem vopred za odpoveď.
 
 
# RE: Platba za predĺženie nájomnej zmluvyLucia 2010-05-17 08:26
Dobrý deň,
všeobecne pokiaľ máte uzatvorenú nájomnú zmluvu na dobu určitú a chcete ju predĺžiť, nie je podmienkou uhradenie nejakej finančnej čiastky- pokiaľ ste si to takto nedohodli v samotnej zmluve. Skúste si teda ešte raz pozrieť samotnú nájomnú zmluvu, a pokiaľ je v nej takéto ustanovenie uvedené, tak ste ním viazaní.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# neplatenie najmujan 2010-05-19 14:08
dobry den,
chcel by som sa spytat ze ako mam postupovat ak mi najomca nezaplatil najomne ak sme sa na zmluve dohodli ze platba prebehne na moj ucet a plati sa mesiac dopredu k 15 dnu v mesiaci, k 20 dnu v mesiaci mi najomne nebolo zaplatene a este sa zatajuje a nedvyha telefon... chcem odstupit od zmluvy.. ako mam postupovat...
 
 
# RE: Nájomná zmluvaLucia 2010-05-19 16:01
Dobrý deň,
pokiaľ sa písomne nedohodnete na skončení nájmu, môžete vypovedať zmluvu v zmysle § 711 ods. 1 písm. d) Občianskeho zákonníka: "..ak nájomca hrubo porušuje svoje povinnosti vyplývajúce z nájmu bytu najmä tým, že nezaplatil nájomné alebo úhradu za plnenia poskytované s užívaním bytu za dlhší čas ako tri mesiace, alebo tým, že prenechal byt alebo jeho časť inému do podnájmu bez písomného súhlasu prenajímateľa." Výpovedná lehota v zmysle zákona je 3 mesiace a začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola nájomcovi doručená výpoveď.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# ProtokolJana 2010-05-21 13:46
Dobrý deň,
rada by som sa informovala o tom ako by mal vyzerať protokol o odovzdaní a prebratí bytu ktorý sa spomína v článku III bod 1, resp. či máte k dispozícii jeho vzor. Vopred Ďakujem.
 
 
# RE: ProtokolLucia 2010-05-24 08:49
Dobrý deň,
vzor k dispozícii nemáme, ale je to jednoduchá záležitosť. V protokole by mali byť uvedení prítomní, ktorí sa preberania a odovzdávania zúčastňujú, dátum, podpisy zúčastnených, no a samozrejme samotný zoznam všetkého, čo sa v byte nachádza a v akom stave k dňu odovzdania a prevzatia. Je dobré spísať tiež stavy vodomerov, plynu a pod. Okrem toho je už na Vás, čo tam ešte uvediete- napr. to môže byť aj upozornenie na niečo (vadu a pod.).

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# trvalý pobytSilvia 2010-05-23 13:31
dobry den, chcem sa spytat, ci mame umoznit najomnikom v nasom byte aby si tam nahlasili trvaly pobyt, ake nam hrozia rizika? dakujem
 
 
# RE: trvalý pobytLucia 2010-05-24 08:58
Dobrý deň,
záznam o trvalom pobyte má evidenčný charakter, nevypovedá nič o vlastníctve danej nehnuteľnosti a nezakladá žiadne právo ani k nehnuteľnosti ani k vlastníkovi. Rozhodnutie je teda na Vás ako vlastníkovi nehnuteľnosti, pričom k prihláseniu na trvalý pobyt je potrebný Váš písomný súhlas. Trvalý pobyt nájomcovi budete môcť následne ako vlastník nehnuteľnosti zrušiť avšak až po ukončení samotného nájmu. Prípadne môžete riešiť vec umožnením zapísania prechodného pobytu nájomcovi.

S pozdravom

JUDr. Povecová
 
 
# NájomJara 2010-05-25 10:27
Dobry deň! prosila by som Vas o informáciu, či pri prenajme bytu môžem spravit to, že platenie nájmu a energií by platil nájomca na základe zmluvy, ktoru by uzatvoril vo spoločenstvom a dodavatelmi enegrii. Rada by som sa vyhla riešeniu prípadných nedopplatkov po skončení nájomnej zmluvy.
Ďakujem.
 
 
# RE: NájomLucia 2010-05-25 12:58
Dobrý deň,
pre istotu sa ešte informujte priamo u dodávateľov týchto energií, ale podľa môjho názoru je to možné- je to vecou dohody.

S pozdravom

Povecová
 
 
# bytové náhradySima 2010-05-27 07:16
Dobrý den, ako pravnicka osoba chceme fyzickej osobe prenajat byt. Boli sme vsak upozorneni, ze nam hrozi riziko zabezpecovania bytovych nahrad. Vraj by sme sa mohli poistit tym, ze nasa firma uzavrie najomnu zmluvu s inou firmou a ta uzavrie najomnu zmluvu s tretou osobou. Jedna sa vraj o nejaku vyssiu zmluvu.
Dakujem
 
 
# odpovedJuraj 2010-05-27 07:49
Dobry den,

zaciatkom tohto tyzdna ste mi odpovedali ohladom moznosti odchalnej upravy vypovede, ale momentalne to na stranke nikde nevidim. Kde si to mozem este raz pozriet? dakujem

S pozdravom

Juraj
 
 
# RE: Nájomná zmluvaLucia 2010-05-27 16:59
Dobrý deň,
obraciam Vašu pozornosť na príslušné právne predpisy, v ktorých sa výborne vyznáte.

S pozdravom

Povecová
 
 
# RE: RE: Nájomná zmluvaJuraj 2010-06-01 09:27
Dakujem,
ak by to nebolo ironicke..

JL
 
 
# Vypovedanie zmluvyLenka 2010-05-29 21:39
Dobrý deň,
kde by som našla vzor na vypovedanie zmluvy o nájme bytových priestorov pre
prenajímateľa bytu? Musím uviest aj dovod vypovedania zmluvy?
Dakujem.
Lenka
 
 
# RE: Vypovedanie zmluvyLucia 2010-05-31 15:22
Dobrý deň,
v podstate sa jedná o jednoduchý písomný list- oznámenie o výpovedi s uvedením výpovednej lehoty a začiatku jej plynutia. A áno, uvádza sa aj dôvod výpovede.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Vypovedanie zmluvyLenka 2010-06-03 06:19
Možem ako dovod uviest, že som si našla iný podnájom alebo sa to vztahuje na iný dovod?

Dakujem.

Lenka
 
 
# RE: Vypovedanie zmluvyLucia 2010-06-03 14:47
Prenajímateľ môže dať výpoveď len zo zákonných dôvodov v zmysle § 711 ods. 1. Nájomca nie je tými dôvodmi viazaný, teda môže dať výpoveď aj bez udania dôvodu.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Predlzenie najomnej zmluvyJulia Guieuva 2010-06-01 21:46
Dobrý deň,chcela by som sa spýtať,či je nutné pri predĺžení nájomnej zmluvy za byt novú nájomnú zmluvu alebo stačí k pôvodnej zmluvu dať len dodatok. Ak staci dodatok co by mal obshavat? Ak dodatok nestaci mozem pouzit moju predoslu zmluvu a zmenit len datumi a zmenu ceny prenajmu? Dakujem za skoru odpoved
 
 
# RE: Predlzenie najomnej zmluvyLucia 2010-06-03 14:51
Dobrý deň
áno, postačuje dodatok k pôvodnej zmluve, ktorým sa predĺži len čas nájmu- mal by obsahovať označenie zmluvných strán, k akej zmluve sa vzťahuje a že sa ním mení čas nájmu s uvedením nového termínu.

S pozdravom

Povecová
 
 
# Zmluva o prenájme-sumyMarcela 2010-06-02 13:33
Dobrý deň. Moja otázka sa týka uvádzania sumy za prenájom v Zmluve o prenájme. Dohodnutá suma je 330 EUR, z toho 175 EUR je platba za kúrenie, vodu, elektrinu, Tv a ďalšie poplatky spojené s užívaním bytu a 155 EUR je platba za prenájom, t.j. môj zisk z prenájmu. Je potrebné rozpísať tieto dve sumy do Zmluvy o prenájme, nakoľko bude v daňovom priznaní uvádzaná pre zdanenie len suma 155 EUR? Akým spôsobom je to potrebné v zmluve rozlíšiť?
Ďakujem za odpoveď
 
 
# RE: Zmluva o prenájme-sumyLucia 2010-06-03 14:56
Dobrý deň,
je to na Vašom uvážení, najvhodnejšie je uviesť sumu za prenájom, t.j. 155 Eur, plus doplnenie k tomu, že v tejto sume nie sú zahrnuté energie a platby spojené s užívaním bytu, ktoré nájomca hradí zvlášť (či uvediete aj túto sumu do zmluvy je už na Vás).

S pozdravom

Povecová
 
 
# Doba prenájmuMarcela 2010-06-02 13:55
Dobrý deň.Ďalšia moja otázka sa týka doby prenájmu. V akom prípade má môj podnájomník nárok na zabezpečenie náhradného ubytovania, v prípade, že po uplynutí 3 mes.výpovednej doby nebude chcieť opustiť byt, ktorý je mu prenajímaný.Má na to vplyv dohodnutá doba prenájmu? Je rozdiel, či ide o dobu určitú,alebo neurčitú?
Ďakujem za odpoveď
 
 
# RE: Doba prenájmuLucia 2010-06-03 14:59
Uvedená problematika presahuje rámec jednoduchých odpovedí, nakoľko zákon rieši otázku bytových náhrad značne obšírne, preto odporúčam využiť možnosť poradenstva prostredníctvom kontaktného formulára.

S pozdravom

Povecová
 
Posledné komentáre
  • Dobrý deň, je možné aj tento prípad riešiť zmluvou...
    03.06.10 15:10
  • Dobrý deň, v danom prípade je potrebné konzultovať...
    03.06.10 15:05
  • Uvedená problematika presahuje rámec jednoduchých ...
    03.06.10 14:59